Advertisement

Arunci cojile de la mandarină? Nu mai face această greșeală. Iată cum le poți folosi și ce conțin

Arunci cojile de la mandarină? Nu mai face această greșeală. Iată cum le poți folosi și ce conțin

 

Fără nici o îndoială, suntem surprinși ce pot face unele alimente pentru sănătatea noastră, precum unele fructe citrice, cum ar fi mandarina. Stiati ca mandarina sau mai exact coaja de mandarina aduce de multe beneficii pentru sănătatea ta?

Un studiu publicat de Punjab Agricultural University, Ludhiana, India, relevă faptul că coaja de mandarina poate avea aceeleași, sau mai multe efecte curative decat fructul in sine.

Iată câteva beneficii de sănătate:Controleaza nivelul de glucoza din sânge, previne răceli, intărește sistemul imunitar pentru a preveni infecțiile, detoxifica ficatul, purifica sângele.

Cum poti prepara:

In primul rand cojile trebuiesc foarte bine spalate, pentru a indeparta impuritatile si prafurile cu care sunt stropite pentru a rezista transportului. Adauga coaja intr-un ibric cu apa fierbinte si lasa sa fiarba timp de 10 minute. Poti arunca coaja si servi ceaiul de mandarina. Poti in acest ceai sa bagi si un betisoar de scortisoara pentru o aroma perfecta de sarbatori, dar si pentru sanatate.
O alta intrebuintare  mai puțin obișnuita a cojilor de mandarine este folosirea lor pe post de odorizant de cameră. Pe lângă că miroase frumos, ține la distanță insectele.

De asemenea, cojile de mandarine sunt considerate un ingredient esențial în prăjituri și tarte, datorită aromei lor foarte puternice, precum și unul dintre cele mai bune alimente din care să prepari dulceață.
Există şi persoane care o utilizează destul de des pentru a prepara ceaiuri sau ca aromă în diferite mâncăruri.
În mod excepţional, cojile de mandarine au proprietatea de a scădea nivelul colesterolului din sânge.
Studii recente au arătat că aceste fructe exotice pot preveni apariţia cancerului de ficat şi a altor boli grave.

Efectele benefice ale cojilor de mandarine:

Coaja de citrice (portocale, lămâi, mandarine, clementine etc.) conţine foarte mulţi nutrienţi precum vitamina C, riboflavină, tiamină, niacină, folat, vitaminele B5, B6 şi A, fier, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, cupru şi seleniu. Aceasta conţine şi o cantitate mare de antioxidanţi precum hesperidina.

Consumul de citrice şi coajă de citrice are efecte benefice în special asupra sistemului cardiovascular, protejează organele şi ţesuturile de radicalii liberi, poate influenţa pozitiv glicemia, colesterolul şi trigliceridele etc.

Pentru cei cu digestia grea sau cu constipatie consumul cojilor de citrice poate reprezenta o solutie salvatoare. Prin continutul ridicat de flavonoizi si fitonutrienti cojile de citrice calmeaza durerile si infectiile intestinale.

Efectele pozitive sunt multiple, însă nu trebuie să exageraţi cu consumul citricelor şi al cojilor. Încercaţi să diversificaţi şi să consumaţi cât mai multe tipuri de fructe.

Daca raciti des ori copiii dumneavoastra fac frecvent infectii respiratorii, atunci cresteti consumul de citrice, utilizand si coaja acestora.

ATENȚIE! Una dintre substantele care se regasesc pe coaja citricelor este E230 (bifenil – conservant), pesticid care impiedica dezvoltarea mucegaiurilor pe coaja fructelor.

Testele de laborator au demonstrat ca poate provoca singerari interne, daca este ingurgitat in concentratii mari, si boli de piele. De asemenea, E 231 (Ortofenilfenol), conservant de suprafata, poate produce alergii la contactul cu pielea, mai ales la copii. De altfel, cele doua substante au fost interzise in SUA si in Australia.

 

Sursa:landia.ro